Διάρκεια Φοίτησης

Η ελάχιστη χρονική διάρκεια για την ολοκλήρωση του προγράμματος είναι 2 (δύο) ακαδημαϊκά εξάμηνα. Η φοίτηση στο Π.Μ.Σ. για την απόκτηση Δ.Μ.Σ. έχει μέγιστη διάρκεια 4 (τέσσερα) ακαδημαϊκά εξάμηνα.

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, για την ολοκλήρωση εκπόνησης της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας μπορεί να δοθεί παράταση ενός (1) ακόμη εξαμήνου μετά από εισήγηση του επιβλέποντος μέλους Δ.Ε.Π. και απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος.

Αναστολή Φοίτησης

Στους μεταπτυχιακούς/κες φοιτητές/τριες μπορεί να χορηγηθεί, κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης, προσωρινή αναστολή σπουδών, που δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δύο συνεχόμενα εξάμηνα. Κατά την διάρκεια της αναστολής, ο μεταπτυχιακός φοιτητής χάνει την ιδιότητα του φοιτητή. Ο χρόνος της αναστολής δεν προσμετράται στην ανώτατη διάρκεια κανονικής φοίτησης.

Στατιστικά στοιχεία-Διάρκεια φοιτήσης

Τα στατιστικά στοχεία της διάρκειας φοίτησης των μεταπτυχιακών φοιτητών του ΠΜΣ δείχνουν ότι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές ολοκληρώνουν έγκαιρα τις σπουδές τους. Το απότελεσμα αυτό οφείλεται α) στην εφαρμογή της φοιτητοκεντρικής μάθησης, β) στην παρακολούθηση της προόδου των φοιτητών και γ) στην άμεση προσωπική σχέση ανάμεσα στους/ις φοιτητές/τριες και στους διδάσκοντες που συμβάλει στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.

Παρακολούθηση προόδου των φοιτητών 

Η πρόοδος των φοιτητών παρακολουθείται μέσω στατιστικών στοιχειών που διαθέτει η Γραμματεία του ΠΜΣ και αφορούν τα ποσοστά επιτυχίας και αποτυχίας καθώς και την κατανομή της βαθμολογίας των φοιτητών στις εξετάσεις των μαθημάτων. Επίσης, η παρακολούθηση των μαθημάτων του προγράμματος πιστοποιείται με τη βοήθεια ειδικά διαμορφωμένου παρουσιολογίου το οποίο υπογράφεται σε κάθε συνάντηση από τον διδάσκοντα και τους μεταπτυχιακούς φοιτητές. Η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική και το ανώτερο όριο των επιτρεπόμενων απουσιών για κάθε μάθημα ορίζεται στο 30%

Τέλος, για κάθε μεταπτυχιακό φοιτητή ή φοιτήτρια ορίζεται από τη Συντονιστική Επιτροπή ένα μέλος ΔΕΠ ως ακαδημαϊκός σύμβουλος. Ο σύμβουλος έχει την ευθύνη της παρακολούθησης και του ελέγχου της γενικής πορείας των σπουδών του μεταπτυχιακού φοιτητή ή της φοιτήτριας.

Τρόποι εφαρμογής της φοιτητοκεντρικής μάθησης στο ΠΜΣ Φυτιατρική και Περιβάλλον

Σημαντικός στόχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο ΠΜΣ «Φυτιατρική και Περιβάλλον» είναι η βελτίωση της κριτικής ικανότητας των φοιτητών. Επίσης, στην εφαρμογή της φοιτητοκεντρικής μάθησης στο ΠΜΣ συμβάλλει η άμεση προσωπική σχέση ανάμεσα στους/ις φοιτητές/τριες και στους διδάσκοντες. Για την επίτευξη της φοιτητοκεντρικής μάθησης, το ΠΜΣ «Φυτιατρική και Περιβάλλον» ακολουθεί τις παρακάτω διαδικασίες:

  • Χρησιμοποίηση ποικίλων παιδαγωγικών μέσων για τη διδασκαλία των μαθήματων όπως διαλέξεις, εργαστηριακές ασκήσεις, φροντιστηριακές ασκήσεις, βιβλιογραφικές εργασίες και παρουσιάσεις κ.α.
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού για τα μαθήματα του ΠΜΣ. Οι διαλέξεις των μαθημάτων είναι διαθέσιμες στη σελίδα του μαθήματος στην πλατφόρμας UTH e-class. Επίσης, στα περιγράμματα των μαθημάτων προτείνεται πρόσθετη βιβλιογραφία στην οποία ο/η φοιτητής/φοιτήτρια μπορεί να ανατρέξει.
  • Σαφή και αναλυτική περιγραφή των μαθησιακών αποτελεσμάτων όλων των μαθημάτων στα περιγράμματα των μαθημάτων, τα οποία αναρτώνται στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ.
  • Εφαρμογή της διαδικασίας της αξιολόγησης των μαθημάτων και των διδασκόντων του ΠΜΣ με στόχο την βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  • Καλλιέργεια της κριτικής ικανότητας των μεταπτυχιακών φοιτητών μέσω της εκπόνησης εργασιών και της επίλυσης προβλημάτων.
  • Αντικειμενική και διαφανή αξιολόγηση των φοιτητών. Οι μέθοδοι αξιολόγησης των φοιτητών περιγράφονται με σαφήνεια στα περιγράμματα των μαθημάτων. Γίνεται προσπάθεια έτσι ώστε η αξιολόγηση των φοιτητών να μην στηρίζεται μόνο στη διενέργεια τελικής εξέτασης αλλά και μέσω άλλων μεθόδων όπως η εκπόνηση εργασιών. Ανεξάρτητα της μεθόδου αξιολόγησης, βασικός γνώμονας στη συγκεκριμένη διαδικασία είναι η δίκαιη και διαφανής αξιολόγηση όλων των φοιτητών.
  • Εφαρμογή μηχανισμού διαχείρισης των φοιτητικών παραπόνων.
  • Εφαρμογή του θεσμού του ακαδημαϊκού συμβούλου που έχει το καθήκον να συμβουλεύει και να καθοδηγεί τους/τις φοιτητές/φοιτήτριες κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.
  • Το πρόγραμμα μαθημάτων δύναται να πραγματοποιείται πρωινές και απογευματινές ώρες ανάλογα με τις υποχρεώσεις των διδασκόντων και τις ανάγκες των φοιτητών.
  • Το πρόγραμμα βασίζεται και στην ενεργή συμμετοχή των φοιτητών σε εκπαιδευτικές επισκέψεις καθώς και με συμμετοχή σε σημαντικά επιστημονικά συνέδρια του κλάδου, συχνά και με παρουσιάσεις από τους ίδιους τους φοιτητές.

Εκπαιδευτικές Εκδρομές για Παρακολούθηση Συνεδρίων από τους Μεταπτυχιακούς Φοιτητές

Δημοσιεύματα από Μεταπτυχιακές Εργασίες