Υποχρεώσεις
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές έχουν τις παρακάτω υποχρεώσεις:
• Να ολοκληρώνουν μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες:
- την εγγραφή τους στο Π.Μ.Σ.
- τις δηλώσεις παρακολούθησης μαθημάτων
- την υποβολή αιτήσεων για παράταση ή αναστολή φοίτησης
• Να παρακολουθούν ανελλιπώς όλες τις δραστηριότητες του Π.Μ.Σ.
• Να παρακολουθούν επιτυχώς τα μεταπτυχιακά μαθήματα.
• Να προσέρχονται στις προβλεπόμενες εξετάσεις.
• Να συγγράψουν διπλωματική εργασία σε θέμα συναφές με τα μαθήματα του προγράμματος που παρακολουθούν.
• Να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους μέσα στα προβλεπόμενα χρονικά όρια.
• Να προσφέρουν επικουρικό έργο στην υποστήριξη εργαστηριακών ασκήσεων, σε επιτηρήσεις και γενικότερα όπου υπάρχει ανάγκη κατά την κρίση της Συνέλευσης του Τμήματος.
• Να παρακολουθούν τα σεμινάρια και τις διαλέξεις που διεξάγονται στο Τμήμα, καθώς επίσης και τις δημόσιες παρουσιάσεις των Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Διατριβών.
• Να τηρούν τον Κώδικα Δεοντολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Κώδικας Δεοντολογίας και Καλής Πρακτικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Κανονισμός Δεοντολογίας της Έρευνας του ΠΜΣ-2022
Δικαιώματα και Παροχές προς τους Φοιτητές
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές έχουν όλα τα δικαιώματα και τις παροχές που προβλέπονται και για τους φοιτητές του πρώτου κύκλου σπουδών, πλην του δικαιώματος παροχής δωρεάν διδακτικών συγγραμμάτων.Μετά τη διαδικασία ταυτοποίησης στη Γραμματεία του Τμήματος, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές παραλαμβάνουν τα στοιχεία του ηλεκτρονικού λογαριασμού που θα έχουν ως μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας.
Με την ενεργοποίηση του ηλεκτρονικού λογαριασμού τους οι φοιτητές έχουν πρόσβαση στις παρακάτω ηλεκτρονικές υπηρεσίες:
1. Υποβολή αίτησης για έκδοση ακαδημαϊκής ταυτότητας, η οποία λειτουργεί και ως «φοιτητικό πάσο», μέσω της Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας
Ηλεκτρονική Υπηρεσία Απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας
2. Υποβολή αίτησης για τη χορήγηση δωρεάν σίτισης, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς του ιδρυματικού τους λογαριασμού, μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας του Π.Θ.
Υπηρεσίες Φοιτητικής Μέριμνας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
3. Δήλωση μαθημάτων και παρακολούθηση της βαθμολογίας τους μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής της Ηλεκτρονικής Γραμματείας του Π.Θ.
4. Πρόσβαση και διαχείριση του ηλεκτρονικού γραμματοκιβωτίου τους, μέσω του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου (e-mail) του Π.Θ.
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
5. Πρόσβαση στις σελίδες των μαθημάτων του προγράμματος σπουδών μέσω της πλατφόρμας UTH-e-class.
Eclass του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Άλλες υπηρεσίες διαθέσιμες προς τους φοιτητές
1. Ειδική υπηρεσία (ΠΡΟΣΒΑΣΗ) για ενημέρωση και υποστήριξη των φοιτητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι φοιτητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΦμεΑ) εγγράφονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της δομής, για να εκφράζουν τις ανάγκες τους, να ενημερώνονται και να λαμβάνουν υποστήριξη σχετικά με θέματα πρόσβασης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι ΦμεΑ μπορούν να ενημερώνουν για εμπόδια στην πρόσβασή τους, να ζητούν υποστήριξη για τα μαθήματά τους ή για κάποια διαφοροποίηση στις εξετάσεις τους.
2. Ειδική υπηρεσία συμβουλευτικής για φοιτητές με οποιοδήποτε τύπου προβλήματα (π.χ., προβλήματα στις σπουδές, προβλήματα στη φοιτητική ζωή).
Κέντρο Συμβουλευτικής & Ψυχολογικής Στήριξης Φοιτητών/ριων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
3. Ο Θεσμός «Συνήγορος του Φοιτητή» που έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες: α) τη διαμεσολάβηση μεταξύ φοιτητών και καθηγητών ή διοικητικών υπηρεσιών του Ιδρύματος, β) την τήρηση της νομιμότητας στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής ελευθερίας, γ) την αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης και δ) τη διαφύλαξη της εύρυθμης λειτουργίας του Ιδρύματος.
Θεσμός του Συνηγόρου του Φοιτητή
4. Δομή απασχόλησης και σταδιοδρομίας των φοιτητών (διεύθυνση http://dasta.uth.gr/) με σκοπό τη διασύνδεση των φοιτητών με ενδεχόμενους μελλοντικούς εργοδότες και εταίρους. Η δομή οργανώνει σεμινάρια επαγγελματικού προσανατολισμού για τους φοιτητές και συναντήσεις διασύνδεσης των φοιτητών για τη μελλοντική απασχόλησή τους.
Δομή Aπασχόλησης και Σταδιοδρομίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Θεσμός Ακαδημαϊκού Συμβούλου
Το ΠΜΣ «Φυτιατρική και Περιβάλλον» εφαρμόζει το θεσμό του Ακαδημαϊκού Συμβούλου Σπουδών. Τον ρόλο του ακαδημαϊκού συμβούλου αναλαμβάνει κάθε μέλος ΔΕΠ-διδάσκοντας του ΠΜΣ ανεξαρτήτως βαθμίδας και θέσης. Ο ακαδημαϊκός σύμβουλος (Α.Σ.) έχει καθήκον να συμβουλεύει και να καθοδηγεί τους/τις φοιτητές/φοιτήτριες κατά τη διάρκεια των σπουδών τους με σκοπό την καλύτερη οργάνωση και την επιτυχή ολοκλήρωση τους. Επίσης, ο ακαδημαϊκός σύμβουλος σπουδών έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες: α) ενημερώνει τους/τις φοιτητές/φοιτήτριες για θέματα σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών τους, β) ενημερώνει για τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του προγράμματος σπουδών και τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων, γ) ενθαρρύνει τη συμμετοχή των φοιτητών/φοιτητριών σε προσφερόμενες ακαδημαϊκές δραστηριότητες και δ) δίνει συμβουλές για την επίλυση προβλημάτων που είναι δυνατόν να παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια των σπουδών των φοιτητών/φοιτητριών. Επίσης, οι φοιτητές/φοιτήτριες μπορούν να ζητήσουν τη συμβουλή του Α.Σ. για θέματα που τους απασχολούν στην ακαδημαϊκή τους ζωή. Τέλος, ο ακαδημαϊκός σύμβουλος συμβουλεύει τον/την φοιτητή/φοιτήτρια, χωρίς οι υποδείξεις του να έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα.
Κανονισμός Λειτουργίας Θεσμού Ακαδημαϊκού Συμβούλου
Μηχανισμός Διαχείρισης Παραπόνων και Ενστάσεων Φοιτητών
Το ΠΜΣ «Φυτιατρική και Περιβάλλον» εφαρμόζει Μηχανισμό Διαχείρισης Παραπόνων και Ενστάσεων Φοιτητών. Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου μηχανισμού είναι η διασφάλιση της άμεσης και δίκαιης διεκπεραίωσης των παραπόνων/ενστάσεων των φοιτητών με αποτελεσματικότητα και εμπιστευτικότητα. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός αφορά σε παράπονα/ενστάσεις που σχετίζονται με την ποιότητα των παρεχόμενων από το Τμήμα εκπαιδευτικών και διοικητικών υπηρεσιών και απευθύνεται σε ενεργούς φοιτητές του ΠΜΣ και αποσκοπεί στην επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές σε όλη τη διάρκεια των σπουδών τους.
Έντυπο Υποβολής Παραπόνου/Ένστασης Φοιτητή/Φοιτήτριας
Κανονισμός Λειτουργίας Διαχείρισης Παραπόνων και Ενστάσεων Φοιτητών
Αξιολόγηση των Φοιτητών
Η αξιολόγηση της προόδου των φοιτητών γίνεται από το διδάσκοντα-καθηγητή και μπορεί να περιλαμβάνει τελική γραπτή εξέταση, προφορική εξέταση, ενδιάμεση εξέταση, συγγραφή εργασιών, παρουσίαση εργασιών, ή συνδυασμό των ανωτέρω. Σε περίπτωση τελικής εξέτασης στο μάθημα αυτή μπορεί να δοθεί μία μόνο φορά, αμέσως μετά τη λήξη του εξαμήνου. Η βαθμολογική κλίμακα για την αξιολόγηση της επίδοσης των μεταπτυχιακών φοιτητών ορίζεται από μηδέν (0) έως δέκα (10). Προβιβάσιμος βαθμός είναι το πέντε (5) και οι μεγαλύτεροι του. Προϋπόθεση για την απόκτηση Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) είναι ο γενικός μέσος όρος της βαθμολογίας των μαθημάτων να είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 6,50.
Αξιολόγηση της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας από τους Φοιτητές
Με τη συμπλήρωση της 9 ή 10ης εβδομάδας διδασκαλίας κάθε εξαμήνου οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/φοιτήτριες έχουν το δικαίωμα να προβαίνουν ηλεκτρονικά σε αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με στόχο τη βελτίωση τόσο της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας όσο και τη μελλοντική οργάνωση του προγράμματος σπουδών. Η Επιτροπή Εσωτερικής Αξιολόγησης του Τμήματος έχει την ευθύνη για την υλοποίηση εξαμηνιαίας αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας των μαθημάτων του προγράμματος σπουδών από τις φοιτήτριες και φοιτητές και παρέχει τα εργαλεία για τη ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας. Όλοι οι διδάσκοντες έχουν πρόσβαση στα αποτελέσματα της αξιολόγησης των μαθημάτων τους με στόχο να βελτιώνουν την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας τους.
Υπόδειγμα Αναφοράς Αξιολόγησης Μαθήματος από τους Φοιτητές